Underligt är det allt..

Jag är omgiven av en massa jävla white trash. Missförstå mig inte nu men det är det enda ord jag kan komma på med tanke på hur det ser ut. Jag är lite allergisk mot idioti, det måste jag säga. De här människorna snackar ju gärna om hur otroligt mycket de ger till andra och vad de sliter för det goda. Så lägger de stolt upp bilden på tunnelbanesnubben och tycker att de är med och får fast den jäveln och så får alla må bra en liten stund.

Själv är jag lite skeptisk när den anonyme snubben bakom skärmen börjar uppmana till hetsning och alla mer eller mindre hakar på. Självklart vill jag att killen åker fast och visst nu har tidningen gått ut med hans bild och då får man hoppas att det fungerar så att polisen tar honom och så får han sitt straff.

Men att ifrågasätta saken skulle jag inte ha gjort. Vilken sågning jag fick. Hon var GLAD att hon inte var som jag. Halleluija. En tvärilsken kvinna som alltid kör samma obildade race, jag skrev en annan gång om barnfamiljen på stranden som utstrålade Nacka eller Täby. Alla som har lite koll borde veta vad jag menar. Jag har en kusin som bor där och det är samma grej med dem. Jag tycker om min kusin, men beteendet är som det är. Nu visade det sig att de var från ANcka och jag gissar att hon varit förbannad sedan dess (det var ju skrivet med en viss glimten i ögat men den missar hon alltid.)

På samma vis är det ju så att Sörmlänningar, Stockholmare och Mälardalsmännsikor är jävligt knepiga. Jag kommer ju själv därifrån (Mälardalen Södermanland), jag hatar de där skitnödiga som i allra högsta grad gror här. Vi är så pretto och så jävla rädda för att sträcka ut en hjälpande hand på riktigt. Tro mig då jag säger så här, varje gång jag gjort något, ringt 112, stannat och prata med någon som inte är som andra, varje gång jag tagit fram nummer åt någon som är vilse, plockat upp liftare osv så inte är det så att var och varannan människa har försökt hjälpa dem tidigare, trots att det stått där länge. Ibland blir de chockade bara man frågar hur de är när telefonförsäljarna ringer. Jag utgår ifrån att folk därför bryr sig om andra om det räcker med ett knapptryck på datan.

Jag har inga som helst behov av att ständigt skylta med de ”goda gärningarna” jag gör. För inte alls länge sedan tänkte jag inte ens på det som någon god gärning, mer som ”sånt gört man väl?” I min närhet har man precis lärt sig tollerera homosexuella, glöm invandrarna..

Tunnelbanemannen är utlänning. Inte för att man ska göra skillnad på folk åt något håll men det finns naturligtvis en ännu större risk för lynchning pga detta. Jag är faktiskt trött på obildade idioter. De skriker sig hesa över att ALLT är regeringens fel men vägrar att ranska sig själva. Jag har aldrig röstat på moderaterna i riksdagen. Men jag blir till en en höger om högern-människa i deras ögon bara för att jag säger emot dem i deras ”dela detta för att visa att du är en bättre människa”

Så trots att jag vänder ut och in på mig själv för att vara SNÄLL och vänlig och förstående och stöttande och inte får bli arg fast folk använder mig som dörrmatta, så är jag en egoistisk moderatjävel utan empati för andra…Märkligt hur det kan bli..

One thought on “Underligt är det allt..

  1. Jag vill tillägga följande: När Palme mördades och när Anna Lindh mördades, kablades bilderna på gärningsmännen ut över hela världen. I Sverige brukar vi ju inte vara jätte PÅ vad det gäller att hjälpa polisen eller stanna till och fråga hur någon som ser yrslig ut mår. Men nu jäklar var det andra bullar.

    Stämningen psikades upp till ofattbara höjder. Jag tror på fullaste allvar att sådant här påverkar själva rättssaken.

    Några killar blev häktade, i fallet Anna Lindh häktades 35-åringen på skäligen misstänkt för mordet. Jag minns att de intervjuade honom i TV och han bedyrade sin oskuld. Det viasde sig att både han och Ted Gärdestad, som ju ett bisarrt nog var misstänkt Palme mördare, friades helt. Men självklart måste det knäcka en människa, om folk tror att man begått en sådan handling. Jag tror…nej jag vet, att några måste ha fått stora delar av sina liv förstörda.
    Men si det har vi glömt. Nu när bilden av den hänsynslöse tunnelbanemannen kablats ut väller tipsen in till polisen. Jag gissar att några av dem är oskyldigt utpekade. När jag påpekar att man fasen måste tänka sig för då man delar och gillar även på FB då blir folk ARGA, förolämpade antar jag. De rycker på axlarna om döda kändisar som de RIP:at fst de inte ens kollat upp att så är fallet, de sprider gärna rasistiska och hätska ord om någon de tycker betett sig illa.

    Det är okej att skriva ”jag hoppas att du dör” till någon bloggerska och ”hoppas han blir överkörd av tåget” om tunnelbanemannen. Det är okej att dödförklara folk fast de inte är det och så nu till det mest bisarra; DE tror sig stå för det goda. Vilket jävla dravvel!

Kommentera

