You gotta give a little

På lördag kommer jag, min sambo och en hel hög med eldsjälar att stå i Björns trädgård och dela ut smörgåsar och hygienpaket till de som inget har annat än en lumpig ryggsäck. Håll tummarna för bra väder!

Det finns en frustration i mig då folk liksom låtsas att de bryr sig. Man kan ge det lilla, men inte ens det hinner det med. Men jag har hittat ett lugn i det. Det tog en jävla massa år men nu inser jag att visa tar och andra ger och det är därför världen är ur balans. Det kriget kan jag aldrig föra. Jag kan inte få andra att inse att om de bara ger pyttelite så kan det innebära massor för någon annan.

Men det finns massor av människor som är villiga att göra det. Trots sjukdomar och brist på pengar.

Idag ska jag och en gammal kompis gå till kyrkan och tända ljus för vår vän som gick bort. Jag tror det kommer att kännas bra.

Kommentera

