I am whatever I say I am..

”Elin i min klass är så lik dig så det är inte riktigt klokt” Utbrister Minsta med jämna mellanrum ”Hon är mycket mer lik dig än sin egen mamma!!” Minsta verkar veta vad hon pratar om. Jag ler bara och så skojar vi om min okända dotter. ”Som om du skulle ha kunnat adoptera bort ett barn” säger hon utan att tveka.

Igår på klass-kvällen kom jag plötsligt ihåg det där och började febrilt leta efter min okända dotter. Det är ju alltid intressant att se hur andra uppfattar en och det är mycket sällan som man tror.

Jag vet inte om jag hittade henne tillslut. Jag tror det. Men det spelar väl ingen roll jag hade säkert känt mig stolt ändå, hur egendomligt det än låter..

Ibland när jag är trött men harmonisk, inser jag att jag kanske är precis den jag alltid önskat och strävat efter att bli i hela mitt liv. Jag kanske inte ens behöver kämpa längre. Jag duger, jag är lycklig, jag är klok, jag är omtänksam, jag är vacker och älskad inte av 678 st facebookpolare, utan av några få vackra, fina underbara.

Jag önskar jag kunde förmedla det där hur otroligt olycklig och otillräcklig jag känt mig genom åren. Visst har jag korta stunder känt mig snygg då krogen var ens egoboost med dräglande män och pojkar. Men de stunderna utbyttes snabbt i panik då man blev antastad på gatorna. Så går det med glattig ytlighet och fåfänga.

Nya saker ska man aldrig sluta lära sig, men det där förbannade kampen…

…if I wasn´t then why would I say I am

One thought on “I am whatever I say I am..

Kommentera

