I tid och otid

Igår var vi på Minstas skola för att äta. Egentligen var det väl för att ungdomarna ska åka på skolresa så småningom och måste samla in pengar till detta. Jag tycker att det vore på tiden att man i årskurs 8 ändå lär sig jobba ordentligt för att få belöningen, och skära upp lite grönsaker och fräsa kötfärs till Tacos kanske inte är det svåraste man kan företa sig. Men kvällen blev över förväntan och de hade jobbat på bra med att få ihop sponsorer osv. Det fanns lotter att köpa och så blev det auktion. Stadens företag hade varit ganska justa måste jag säga och ungarna gjorde ett bra jobb med att hålla i auktionen, det var lite rörigt och därför tog det tid, men fullt godkänt.

Minstas mamma och kille kom 20 min efter utsatt tid, slängde i sig maten och gick hem igen. Sammantaget tror jag de stannade 30 min. Vi stannade till slutet även om det blev lite sent. De har ju så mycket att stå i inför flytten.

Jovisst det är mycket att göra då man ska flytta. Själv tog jag en dag ledigt från jobbet så jag kunde plocka ihop min killes lägenhet där också alla barn bodde. De packade lite grand, men jag packade det mesta för barnen var väl hos mamma eller någon annan bra ursäkt som fungerar i deras favör, Fast det har de redan glömt bort. Jag packade alltså ihop en stor lägenhet på 4 rum och kök helt ensam sen packade jag ihop min egen 2:a helt ensam.

Hade det således varit vi som skulle ha flyttat hade det sett ut på följande vis. Min kille hade varit på skolan med Minsta och jag hade gjort jobbet hemma. Min kille skjutsar och hämtar fortfarande överallt och ingenstans, det är ju när jag säger till som han säger att okej, de kan cykla eller ringa mamma kanske för ovanlighetens skull. Jag kan tycka att det är föräldern de bor hos är den som ska ta sånt ansvar i huvudsak (sen kan man alltså hjälpa varandra om det strular till sig men då ska det vara ömsesidigt)

Nu har vi som jag nämnt tidigare funderingar på om stora sonen inte ska flytta hem till mamma istället. Det är liksom hennes tur att ta den biten nu. Det ska bli intressant att se och höra resultatet av det. Sonen säger att det är väl okej. Undrar vad mamma och hennes nya säger?…

Kommentera

