Om att vända om..

Jag känner mer och mer att jag skulle vilja göra en helomvänding (igen) Men denna gång handlar det inte om panik. Det är inte för att fly. Jag känner bara att det inte är storstaden och rush hour traffic som är livskvalité.

Jag vill nog driva ett litet B&B med någon mysig affär brevid. Antikt eller boutiqe med mina favoritklädesmärken spelar mindre roll, bara det är något jag gillar. Tänk att baka och laga mat och ta hand om tacksamma och förhoppningsvis glada människor.

Jag tror med ganska stor saäkerhet att min käre sambo också skulle gilla det. även om hans största dröm är att bo på en fyr mitt ute i ”Never Neverland” Då får vi flytta en bit och det känner jag inte är aktuellt. Barnen vi har runt omkring oss är lite för viktigare för mig än att bara se då och då.

Men Trosa skulle väl kanske fungera, eller Gotland. Få hit amerikanska turister vore det bästa. De är oftast väldigt trevliga och artiga, i synnerhet i rollen som turister. Jag älskar amerikanska turister. Deföljer reglerna, ger dricks och älskar att småprata, dessutom är det tacksamma för smicker om deras hemland eller amerikanska produkter.

Alternativet skulle vara att bo i USA och sälja scandinaviskt. De med nordiskt påbrå älskar sitt arv, även om det är +4 generationer tillbaka så är de sooo scandinavian. De tycker dessutom nästan att en annan är exotisk.

Ryska turister ”pratar nästan ingen engelska” och skiter i regler. Även då de är superenkla att följa. Tyskar är mer eller mindre so engelmän. De unga bara super och solar (och röker) som om de aldrig hört talas om cancer. De unga i allafall. Medelklassparet är oftast hemskt hövliga och trevliga de med. Det är sådana som är lätta att charma så att de ska komma tillbaka igen och igen bara för de tycker man är sååå gullig.

Svenskar ska bara ha allt gratis. Utan ansträngning. De gnäller över allt och inget och medellassparet är nog värst. Supande unga komer att kosta mer än de smakar med spyor i madrasser och pinklukt överallt.

Asiater bockar väl så fort man går förbi och har ett sätt som nästan säger ”förlåt mig för att jag står här” Men jag gillar Asiater. De är väldigt annorlunda jämfört med Européer men det skulle bli väldigt lite problem med dem tror jag.

Minsta måste ju iallafall gå ut 9:an först. Jag ser nog helst att vi bor kvar tills hon tagit studenten, hon behöver inte flytta fler gånger nu på några år. Hon älskar verkligen huset.

2 thoughts on “Om att vända om..

  1. Ett B&B är nog bland det sista jag skulle starta. Städa, tvätta, flina, laga mat, tala om var Fina Värdshuset ligger, städa lite mer, tjäna typ ingenting alls och aldrig ha ledigt. Tack, men nej tack.

    Men det där med fyren lät trevligt.

Kommentera

