Curlade barn blir olyckliga barn

Jag ser dem överallt, föräldrar som tror sig vara världens bästa föräldrar för att de åker hem och diskar åt sina nu relativt stora söner. Det finns många aspekter på det här. Som den att de tycks vara oerhört måna om att framstå som världens bästa förälder. Det har ju blivit helt fel det där. Man ska inte vara världens bästa förälder, man ska ge barnen verktyg som gör att DE blir fantastiska människor.

Någon klok jävel sa en gång ”När din tonåring skriker att de hatar dig – då vet du att du gjort ett bra jobb”

Min bonusson är övertygad om att han inte kan vissa saker, som knyta gummisnodden runt brödpåsen. Så min sambo gör det. Glöm inte att sonen är 23 år. Jag sa ifrån, sa att det är klart att du kan med allt detta data-spelande i fingrarna. Du behöver kanske inte dra åt den runt påsen i världsrekordfart. De får ta sin tid vissa saker. Men du ska göra det själv.

Jag har ältat det där, att de kan visst göra tråkiga saker, och av det kan man växa.

Jag ser på min bekanta som åker flera mil till sin son (som antagligen kommer att spela i Champions League om några år) för att diska och tvätta åt honom. Har en släkting som jag tror har gjort allt för sin 16 årige son som ska bli ishockey-proffs..

Med tanke på att idrottssnubbar nästan alltid väljer playboy-modeller till fruar så är det kanske tur ändå att de tjänar oförskämt mycket pengar så att de har råd med hushållerska. Tyvärr alla över-curlande vansinnes mammor, så komer de inte att tacka dig för allt du gjort, för si curlade barn är så vana vid att de är dom som styr att de ser det som du gör för dem som lika självklart som luften de andas. Det är nåt du bara SKA göra pappa, som mina bonusbarn alltid sa innan vi flyttade ihop. Det gör de inte längre….

Kommentera

