in vita est

Så här några veckor in på året finns det redan saker jag måste bli bättre på.

*Kunna säga nej -utan att känna skuld eller få dåligt samvete.
*Våga hålla föredrag – och framhäva mig själv.
*Sluta tänka på att tiden rinner iväg så fort – åtminstone utan ångest.

Det är nu jag börjar känna en viss stress. Hur i hel… ska jag klara det här. JAG!? Men etersom att andra säger det så så måste jag ju, herregud hur ska jag hinna. Ångest, dåligt samvete och stress…..eh.. Förstår ni tragikomiken

Jag är en usel skådis. Usel på att fejka

quod a nobis in vita est, tunc omnes histriones sunt,

Kommentera

