Panik i kubik

Ångesten hängde i luften när jag sakta men säkert insett vad jag gett mig in på med det nya affärsnätverket. Här tar man sina 60-sekundare på allvar. Helst ska man likt en stand-up komiker kunna vara både rolig, underfundig, klatchig och smart på 60 sekunder.

Glöm inte att ta konstpauser.

Efter utbildningen i måndagskväll skulle allt vara så mycket klarare.

Efter en mastodont-dag på 13 timmar (då åkte jag ändå en timme senare till jobbet den dagen) slog allt ned som en bomb och jag blev nte direkt klokare.

Hursomhelst tror jag mig ha fått det att lossna lite. Men jag är ju inte direkt bekväm med talandet.

Så imorse skulle jag hålla mitt första ordentliga ”tal”. Jag hämtade paddan som jag skulle ha med mig på veckomötet sumpade den och den landade rakt på en liten liten plåtlåda på kanten såklart så nu är den helt demolerad. Härlig start på en onsdagsmorgon.

Jag vågar inte tänka på än hur det ska bli att hålla 3 minutare eller 10-minutare. Jag har väl en tendens att oroa mig för att jag tråkar ut folk. Herregud DE tråkar ut mig. Så jävla roligt är det inte med markiser och skatteavdrag. Men jag vill briljera så jag lär få plugga en del.

Tips emottages gärna

Kommentera

