Hjärtat sitter utanpå

Kvinnor gråter i snitt 30,5 dag om året eller något. Jag inser att den undersökningen som kom fram till det inte frågade mig.

Jag gråter i snitt 1g/dag. Jag gråter då jag är rörd, det kan vara opera och det kan vara dansbandsmusik med någon väldigt sorglig text (Den stora dagen känner ni till den, fruktansvärt sorglig)jag gråter då jag är ledsen ibland gråter jag bara ändå.

Men mest gråter jag vid ”En resa för livet” och verklighetstragedier om utanförskap och nitlotter i livet som är så bottenlöst sorgliga att jag tror att mitt hjärta ska gå sönder.

Jag lever så ett tag.

Så plötsligt är det som om jag riskerar att dö om jag hör eller läser en enda sorglig rad till. Jag orkar inte med att se det tillslut. Jag måste byta kanal och så känner jag mig så ignorant för att jag vill blunda för sanningen.

När jag säger att jag gråter, menar jag inte att ögonen fylls med tårar, eller att det stockar sig lite i halsen. Jag gråter så tårarna sprutar och då håller jag ändå igen. Skulle jag släppa efter skule jag ligga och skaka av gråt mycket länge.

Kommentera

