Om att ändra fokus del 1

Att se sig själv utifrån är inte det lättaste. Ibland går jag in i mig själv för jag är livrädd att se sanningen, den sanning som säger att jag är fet, ful och karaktärslös. Intetsägande.

För visst är det så, att jag inte har något.

Plötsligt händer det och jag inser att jag missat vissa infallsvinklar. Det räcker med en liten kick i rätt riktning och plötsligt öppnas helt nya dörrar.

Jag känner mig som en osäker, stapplande tönt när jag ska hålla mina kort föredrag. Tydligen utstrålar jag ett lugn. Jag minns min bilskolelärare en gång i tiden som sa ”Men du som är så lugn” Jag kan säga att inte var det lugn jag kände varje gång jag skulle övningsköra.

Igår var sambon på föräldrarmöte. I köket stod så jag, Minsta och Sonen och pratade om – kärlek och pojkvänner/flickvänner. någonstans har man väl lyckats då ändå. Det är i det lilla man får se. Man kanske inte förflyttar berg men ett litet frö kan man kanske så.

Kommentera

