Ska jag!?

Jag har ett problem i att jag låter sambons ex göra mig så arg.

Igår kom hon och hämtade minsta. Pengarna till kakorna som Minstas klass sålt fick hon med sig. Det visar sig dock att det inte går med kontanter. Vi måste sätta in dem på klasskontot direkt.

Eftersom att det inte var något vi kände till, då hade vi ju gjort det, så sa jag då kan väl ni ta pengarna och sätta in dem. Hennes svar kom blixtsnabbt ”SKA VI!??” utbrast hon som om jag hade förolämpat henne.

Blodet börjar koka.

Så många gånger som vi har fixat utan att skrika till henne ”Varför ska vi!?”

Det brast för mig. Jag svarade att ”ja det är ju Minstas projekt och nu är hon hos dig,?” Men det var visst så besvärligt att det inte gick vägen alls. Hon är en ragata som behöver läxas upp, en bitch som går runt och ger andra order. Jag gick ifrån rummet och ropade tillslut, herreud, vi får väl fixa det då.

Jag blir såklart arg på min sambo som aldrig gör annat än jamsar med, henne. Jag sa till honom att nu har jag nåt min gräns, en grej till och jag kommer att explodera. Jag kommer att tala om för henne vad hon är för jävla människa och då blir det mindre roligt. Jag kan blir jävligt elak om jag är på det humöret och det humöret har nog inte ens du sett. Du måste välja nu om det är henne du är lojal emot eller om det är mig.

Han såg ut som han skulle bryta ihop och börja storgråta.

Det var en skitsak. Vi för över pengarna bara. Det handlar mer om hennes sätt som ingen reagerar på. Hon kan hållas

För några månader sedan kom hon och hämtade Minsta och passade på att lämpa av en av Minstas vinterjackor för den skulle tvättas och hon kunde absolut inte det för de hade ingen tumlare. Det har hänt att hon bara hämtat upp ungarnas vinterkläder och sen bara ställt av dem igen otvättade i bärkassar, även då ungarna varit hos henne.

Det är för jävligt rent ut sagt. Hur kan en vuxen människa ha mage..

Problemet är gissar jag att min sambo är rädd för henne. Han vet vilket jävla liv det blir. Så han är tyst och gör som hon säger. Jag tror det är där jag flippar. Han bryr sig mer om att hon inte ska vara arg än han bryr sig om ur jag kanske känner det. ”Det är inte så lätt” heter det (t ex o jag pratar med min far) och syftar mest på mitt ex. Hur jag eventuellt mår är sekundärt. Som vanligt…

 

One thought on “Ska jag!?

  1. Hade jag varit dig hade jag sagt till sambon att tar du inte striden så gör jag det, och backar du inte mig får du fortsätta krypa för henne på egen hand. Mitt mått är rågat.

Kommentera

