Another day for you and me in paradise

De finns överallt och när de finns överallt, när man kliver över dem för att komma till sin nästa inplanerade sak för dagen, blir det tillslut bara en del av vardagen.

De säger ”ge dem inga pengar för det är organiserade ligor som ligger bakom” OJOJOJ tänker jag och stoppar tillbaka femkronan i fickan.

Vilket brottssyndikat skulle sätta människor på gatan för att tigga, det lär inte bli många kronor till dem” säger nästa och påstår att de ger pengar nästan hela tiden till tiggare.

Jag har sett dem som verkligen verkar lida, jag har sett tiggare bli arga för att de får bröd istället för pengar. Framförallt har jag sett ungar på Dublins gator med fejkat smuts i ansiktet stående på trälådor sjungandes

How can I try to explain, when I do he turns away again.
It’s always been the same, same old story.
From the moment I could talk I was ordered to listen.
Now there’s a way and I know that I have to go away.
I know I have to go.

Jag har sett ungar i Londons Underground, smutsiga, tilltufsade med skinande nya dyra sneakers komma ända upp inpå en och tigga. Ungar som inte hade något hum om revir och hur långt de kans sträcka sig för en människa.

På Debatt säger den rumänska kvinnan genom sin tolk att hon inte kan skicka några pengar till sina barn i Rumänien om folk inte ger henne pengar och då kan barnen inte utbilda sig och få ett anna liv än det hon har. Vem kan motstå det?

Jag är i ärlighetens namn helt förvirrad. ÄR det sant att det är maffian som ligger bakom tiggerierna runt om i vår värld? Är det inte vansinne att ge dem något, om så endast en tia, om pengarna ändå går till att gynna trafficking..

Är det sant eller är det som någon sa vansinne att tro att maffian ödslar tid på sånt?

Den här länkade någon bekant på facebook till idag: http://www.bbncommunity.com/child-hands-beggar-always-sleeping/

Om detta är sant borde polisen sätta in resurser till att tvångsomhänderta barnen omedelbart.

2 thoughts on “Another day for you and me in paradise

  1. Det är väl säkert så att det är både och. Sedan kan ju folk vara brottsliga utan att ligor ligger bakom, och då är frågan HUR brottsliga vi kan acceptera att denne i så fall är, att snatta ett äpple om man är hungrig eller begå fickstölder i tunnelbanan?

    • Jag vet inte, snatta ett äpple är ju egentligen en skitsak. Tyvärr drabbar väl de snatterier i regel någon. Ett paket korv för en iCA- handlare må vara en struntsak och för den som inget har väldigt viktigt. Men det finns ju många som snattar och då kanske det inte är en skitsak längre. Jag har samlat in mycket prylar till hemlösa och sett vilken röra det kan vara. Även alla de där välgörenhetsgrupperna är fyllda av prestige och min bild av hjälp till de behövande blir helt omskakad. Det enda jag vet med fullständig säkerhet är att jag inte vill gynna trafficking med så mycket som en krona.

Kommentera

