Att lära gamla hundar sitta

Det är aldrig någon som frågar oss om vi behöver något. Aldrig. Inte inbjudna, men bortbjudna då de behöver hjälp.

Gick en kurs nyligen. Vi talade om vikten av att säga nej ibland.

När kursledarna sa att vi skulle säga ”Nej – jag har inte lust!” Började jag hyperventilera. Jag blev lite överraskad själv för även om jag vet att vi är dåliga på det så trodde jag inte att det skulle kännas så starkt.

Jag har svårt att se att jag skulle kunna klara av det, men att säga nej utan att egentligen ha en anledning kan vara ett vettigt mål.

Vi pratade om det senast igår på väg hem från jobbet. Idag fick vi frågan om vi kunde ställa upp i helgen. Jag drömmer om en helg bara vi två inget källarfolk och inga måsten och inget ”vi måste ställa upp på”, göra vad vi vill som riktiga vuxna

Då messar du henne nu och säger att vi inte kan. Vi ska åka till min mamma och uppvakta gullungen och…jag avbryter min sambo med Men de har ju andra vänner på samma gata som kan se att vi är hemma

Så här är det jämt. Jämt.

I helgen kommer jag få ett så dåligt samvete att jag kommer att känna mig sjuk. Jag vet det.

Men det är väl övning som ger färdighet..

One thought on “Att lära gamla hundar sitta

Kommentera

