Människor som förgiftar

Jag har problem med vissa personer i mitt liv. Egentligen träffas vi mycket sällan, men vi är Fb-vänner. Majoriteten av dem som får mig att må dåligt är folk jag aldrigt skulle bjuda på mitt bröllop. De är också folk jag fått på köpet s.a.s.

Det är min sambos gamla arbetskamrater och någon fruga.

Jag håller inte käften. Dvs jag gillar inte Sverigedemokrater, jag gillar inte heller hycklare, fejkade prettomänniskor med ständig ångest och ryggdunkare…Ja jag ogillar inte folk som verkligen har ångest, det gör jag verkligen inte. Men om någon säger ”Jag hatar den där jävla Reinfeldt. Det är Alliansens fel att folk inte får vara sjukskrivna” och så länkar de till någon dåligt skriven artikel som inte ger mer än halva sanningen, då får man räkna med att jag ifrågasätter.

Sd:are är en annan sak. Det är kanske inte helt rätt men det är ju svårt att inte häckla många av de idioterna, oftast kommunfullmäktige någonstans som säger saker som min 6 åriga brorsdotter skulle tyckt varit jättekonstig.

Men på FB ska man vara positiv, glad och superlyckad JÄMT. Är man det minsta grumpy, det räcker med att man skriver ”Idag luktade FIS på tåget, det var inte kul” Så tar någon det bokstavligt och så får man en uppläxning i att det är ett i-landsproblem. Personen ifråga förstår inte, inte alls. Sen får man klaga men bara på regeringen, inte åsikter, inte idioti, inte något ifrågasättande av en idiot, i synnerhet inte om du resonerar dig fram till din ståndpunkt.

Kanske är det inte konstigt att de inte förstår en debatt. Att ett ifrågasättande av en åsikt inte är samma sak som att säga att du får inte ha din åsikt. Jag inser förstås att jag har svårt för mindre begåvade människor som ju ändå får gå och rösta.

Det är mycket arbetarmentalitet bland de där människorna. De åker till Karibien 3 veckor om året, hon har inte jobbat på massor av år ”sjukpensionär” och han arbetare. De har massor av Sd-åsikter och tycker att alla andra minsann har det så enkelt och bra och aldrig sliter vi. Typiska för sin kull. En annan kille är facklig och tvingar på facket på ALLA, ”annars är man en korrupt skurk som utnyttjar sina arbetare och arbetaren är det alltid så SYND om och alla som röstar höger om centern är ONDA, egoistiska och RIKA!!” Han är det nog lite vajsing på ändå.  Han är alltid arg och alltid sur och alltid orättvist behandlad av överheten.

Honom måste jag reta ibland. Men det ligger i sakens natur att sådana dårar ska få hållas, trots att han drar ned många och gör det rätt otrevligt.

De är homofober och rasister hela bunten. Min sambos son retar honom för det där och barnens mamma hade nog inte helt fel då hon valde bort den delen helt. Problemet är att jag känner det som om jag sviker min sambo. Jag vet inte vad han har för utbyte av dem eftersom de är så intellektuellt frånvarande. Hans familj är tyvärr likadan. På högskoleprovet skulle de få 0,2 oavsett hur många gånger de gjorde om det.

Jag vill inte ha dem i mitt liv alls. Jag får inget ut av dem, de bara förgiftar luften.

Kommentera

