In the eye of the beholder

På tisdag har Minsta och hennes klass något jippo då de med sina familjer ska träffas, grilla och spela brännboll. Först var det sagt måndag och mamma skulle eventuellt komma om hon hade tid, nu när det ändrades så kunde hon så lägligt skylla på det och det hette ”hade det varit på måndagen som de först sa så hade jag ju kunnat komma, men nu har jag ju andra planer som inte går att ändra”.

Så mamma slipper  – IGEN.

Men jag fungerar som ett tolvstegsprogram. Nu när den värsta ilskan över, kan jag bara känna att hon är tragisk. En jävla kärring, men tragisk. Det enda som bekymrar mig är att Minsta är så ivrig på att ursäkta henne. Hon förklarar för mig att ”mamma ska ju till frissan och det tar ju så lång tid för henne för hon har ju så många färger i håret och hon…”

Jag visade ingenting om att jag tyckte att hon borde kunna komma. Men Minsta ursäktar ändå med långa utlägg om varför som egentligen är helt oviktiga eftersom att de inte är så viktiga i sig.

Nu mår vi rätt dåligt idag allihopa och Minsta är hemma från skolan så vi får se hur det blir imorgon. Jag hade nog gärna sett det själv. På något vis visa att det knappast alltid är den biologiska morsan som ställer upp. Men de är så bra på att mörka sina dåliga val. Det gör de allihopa. Jag är ju tvärtom, skulle jag städa hela huset och glömma och torka i ett rum så har jag liksom inte städat hela huset. Det blir ju tydligt i en familj som tycker de städat för att de plockat bort sina grejer från matbordet.

Men jag brukar ju faktiskt heter det då de tvättat sina kläder 2 dagar de senaste 4 veckorna.

Do you fear what I fear?
Living properly
Truths to you are lies to me
Do you choose what I choose?
More alternatives
Energy derives from both the plus and negative
Do you need what I need?
Boundaries overthrown
Look inside to each his own
Do you trust what I trust?
Me, myself and I
Penetrate the smoke screen I see through the selfish lie

 

One thought on “In the eye of the beholder

Kommentera

