Pay it forward

Så här i mors dag-dagarär det svårt att inte känna sig lite ledsen. Jag ser kvinnan som inte bara har fått flera friska barn också har en mor som till synes är frisk och kry och en mormor/farmor som också är det.

Jag hör Gry på radion som fortfarande har sin morfar i livet och han är inte ens lite dement…

Jag vet att man inte får vara svartsjuk. Jag missunnar ingen något men jag kan inte låta bli att bli sorgsen för min egen del.

Tänk att ha en sån där mysig morfar kvar i livet som liksom aldrig någonsin skulle kritisera dig. Som spelar kort med barnbarnen och tycker att du lagar världens godaste mat.

Jag vet att livet har varit bra i det stora hela men då jag ser bröllopsfoton på 26-åriga tjejer som fotograferats med både mamma och mormor då brister något inom mig…

Alla verkar ha det så förbaskat bra i sin familj/släkt. Här, inte direkt.

Jag har fövisso inga sverigedemokratiska ukullele-spelande hillbillis i min släkt, det räcker med min sambos del av familjen, men ändå.

Så till er som har just den gåvan. Att ha både föräldrar och mor-eller farföräldrar i livet och dessutom har friska barn själva som får ta del av en generation som vuxit upp under helt andra förutsättningar. Ta ut alla på en fika och när ni sitter där tänk på detta; hur få förunnat det är att ha det så. Skicka en tanke av tacksamhet ut i universum and Pay it forward.

2 thoughts on “Pay it forward

    • Ja det förstår jag, du har ju förlorat ännu mer. Kramar om dig virtuellt. Men livet är rätt gott trots allt. Vi har ju kärlek och slipper frysa om nätterna.

Kommentera

