Just nu tänker jag ta ut glädjen i förskott

Det kokade över häromdagen. Jag blev så ledsen å en skitsak och jag kände att jag själv inte hängde med mig själv. Min kropp kände en sak och huvudet gjorde som de ville. Samtidigt som jag gick bredvid och inte fattade vad som hände..

Mycket märkligt.

Jag är fortfarande svajig. Jag vet inte hur det kommer att bli men min sambo fick sig en tankeställare då jag blev sådär arg.

Han tog itu med saken och ringde sin kontakt på ett av stadens fastighetsbolag. Dagen efter fick sonen komma och titta på 2 olika lägenheter och jag sa att någon av oss måste vara med. Han är 24 och borde klara saken själv, men jag vet också hur det kommer att låta: ”Nää den var för sunkig/stor/liten/dyr..osv” Han vill flytta, men han vågar inte.

Så jag får ha ett samtal med honom igen. Jag få säga att livet ÄR svårt och jobbigt ibland. Jag beklagar att era föräldrar och samhället inte gett er rätt verktyg för sånt här men det förändrar ingenting. Du måste ta steget nu. Det bara är så. Vem som helst kan förlora jobbet närsomhelst, det är inte en ursäkt.

Numera säger han ”jo jag är ju skit lat jag vet det.” Men nu har allt jag sagt besannats så nu vet han att jag inte snackar en massa bara för snackandets skull.De ville ha lägenheten och om allt vill sig väl flyttar han inom kort.

När han flyttar kommer jag vara lite orolig som en hönsmamma alltid gör. Jag kommer oroa mig för att de faktiskt inte bara är lathet som ligger bakom hela grejen utan att de faktiskt inte är helt kapabla att klara en kris. De kanske inte förstår problemlösning överhuvudtaget..

Så kommer jag att sväva fram ett tag, 1000 ton lättare.

Jag försökte få honom att förstå att han också måste söka nya jobb, om han inte vet från ena månaden till den andra om han får vara kvar så måste han söka nya jobb. Där har han ju massor att lära men det får han göra på egen hand. i egen lägenhet.

Idag är en bra dag!

Kommentera

