Chapter 768

Så är tiden äntligen inne. Pojken ska flytta. Kontrakt är påskrivet och nu kan det ske närsomhelst..

När jag fick tokspel och tydligt visade vart jag var på väg, in i kaklet med en smäll. Då fattade min sambo, han ringde den kontakt han har och han hade en lägenhet.

Så fort vi pratade med Sonen så blev han ängslig och det var ju jobbet som han inte visste om han skulle få vara kvar på och så pengar och så…

Men jag har lärt mig nu hur jag ska prata med honom. Jag sa att han inte på något vis har fel då han tänker så, det är t.o.m. klokt att tänka så. Samtidigt kommer du aldrig att kunna flytta med den inställningen, för alla kan bli av med jobbet närsomhelst. Det är läskigt att vända blad, det är jobbigt också men det är det en kort tid sen kommer du in i det och då är det värt allt det jobbiga. Ni måste börja leva era egna liv nu, det är tid att ni får ta lite ansvar. Ni vet inte allt, ni kan inte alls. Hur ska ni kunna det, de verktygen har ni inte fått sen är det alltid så när någon flyttar hemifrån. Men ni lär er ju med tiden och fråga oss om det är något. Det löser sig. När det slutat vara jobbigt kommer det så att vara värt det.

Det är konstigt nog han som är mer ängslig än hans tjej. Men hon döljer det kanske mer, för jag sa ”Ni vet inte allt och kan inte allt. Ni kommer att ställas inför massor av prylar som ni tycker är förvirrande men det är ju ingen fara, då frågar ni. Ni kan ju inte veta allt, det är omöjligt men ni lär er med tiden och växer med uppgiften.”

Man kan nästan höra hur stenarna lyfter från deras axlar och flyger iväg ut genom fönstret.

Försök att spara lite grand varje månad. Ha en 300-500 som mål varje månad, men om det inte går ibland så spar en 50-lapp. Bättre än ingenting.

Jag vet inte hur det är ställt med alla vuxna numera men de är inga klippor att luta sig emot vad det verkar. Jag har tjatat på sambon att han ju faktiskt är 25 år äldre än sin son och måste våga tro att han vet lite mer och lite bättre. Ibland måste man bara ge dem andra inputs.

Min massör sa åt mig det jag redan visste men behövde höra: Du är ju ganska intelligent…eller du är egentligen väldigt intelligent och du får nog lov att tänka på att alla inte tänker som du. Du har dessutom stark empati och ett ett rättspatos som du ska vara väldigt stolt över. Men du kommer aldrig att kunna få mamman att ändra sig. Det går inte.

Nej jag vet det och jag måste sluta vara arg på dem som inget begriper. Jag gör så gott jag kan och så får de andra göra så gott de kan och jag måste bara lära mig att acceptera sakers tillstånd.

Nu flyttar han och det kommer inte vara så att de blir supersjälvständiga på en gång, men i så småningom så..

Ett nytt kapitel…snart.

2 thoughts on “Chapter 768

Kommentera

