När du blir 18 skiter jag i hur du mår

Ibland fantiserar vi om att sälja huset och bara dra. Ge fingret till alla som tycker att vi ska klara oss själva samtidigt som vi alltid ska anpassa oss till andra så fort någon sitter i kläm.

I år ska morsan till barnen bara vara ute på seglingssemester i 3 veckor. Tänk va så fint av henne…

För nästa år ska de iväg på långsegling. Ta ledigt och dra iväg i flera månader, typ 2 säger Minsta så det innebär troligtvis ännu längre tid. Hon har inte snackat med oss och kollat så att det fungerar för oss, men hade hon gjort det hade jag ju blivit väldigt chockad.

Vad är det för morsa som drar iväg och skiter i att hon har barn som inte riktigt klarar sig själva? Jo en morsa som tycker att man kan curla ihjäl allt eget ansvar fram tills det att de är 18, sen släpper vi allt. Bryr oss inte ens om att kolla upp hur de mår.

Det här ska mamsen göra när Minsta fyller 18, har hon lovat:

  1. Supa henne full på whiskey (för de har ju sååå mycket)
  2. Berätta för Minsta vilket politiskt parti hon röstar på
  3. Berätta hur gammal hon var då hon var full för första gången (här kommer det naturligtvis vara något förskönat)

Vilken fantastiskt fin mamma, ansvarsfull, verklighetsförankrad, osjälvisk…Ja ”mother of the year” är korad redan nu.

Jag vill slå henne. Riktigt hårt och väldigt mycket. Knytnäven rakt i fejjan liksom.

Vi har delat upp vår semester i år, jag och min sambo. Först har vi 2 veckor, så jobbar vi 3 veckor så har vi semester igen i 3. Mellanveckorna är det så att vi är ensamma på jobbet, bara en till ska jobba, eller skulle jobba. Han ringde och frågade min sambo om han inte kunde vara ensam den veckan för han skulle till Spanien. Nej ensam kan jag inte vara svarade min sambo, då får du ringa och höra om någon kan byta vecka med dig. ”men åhh det är så tasktigt” svarade han.

Det är alltså taskigt att fråga någon om att byta semestervecka, men inget konstigt att fråga min sambo. Det är så här vårt liv ser ut. Bara alla andra slipper skoskav så gör det inget om vi hamnar på sjukhus. Om ni fattar vad jag menar.

Kommentera

